mandag 13. februar 2012

Oppskrift på kjempegod thai-middag!

På lørdag hadde jeg lyst å lage noe skikkelig godt til middag, og etter litt leting på nettet, kom jeg over en oppskrift på en thailandsk kyllingrett som jeg synes hørtes veldig god ut. 
Jeg forandret oppskriften litt for å gjøre den litt mer "diettvennlig", her er det du trenger for å lage denne retten:

  • 1 boks hakkede tomater
  • 1/2 boks lett crème fraiche
  • 1/2 boks kokosmelk
  • 5 ts karripasta
  • 1 rødløk
  • Purreløk (ca like mye som rødløk)
  • Saften av 1/2 sitron
  • Litt gressløk til å strø over/pynte med
  • 4 ss natreen
  • 1 ss paprikapulver
  • Cashewnøtter (kan sløyfes)
  • Salt og pepper
  • Kyllingfilèt 3-4 stk
  • Fullkornsris/salat
Slik gjør du:


Hakk opp rødløk og purreløk og ha det i en stor bolle.


Bland inn alle ingrediensene untatt kylling, cashewnøtter og gressløk.


Deretter moser du det i en blender/stavmikser



og tilsetter ønsket mengde cashewnøtter. Hell det oppi en ildfast form.
Del kyllingfilètene i 3 og krydre med salt og pepper.


Legg de nedi sausen i formen og strø over gressløk.
Stekes på 200 grader i ca 30 min.

Ferdig:


Server med fullkornsris, salat eller begge deler!


Jeg synes det var utrolig godt, men litt sterkt. Så dersom du ønsker en litt mildere variant, kutt ned på karripasta og pepper =)

Stina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar