mandag 2. januar 2012

Nytt år, nye muligheter!

Dette året har jeg store planer om å fortsette å spise sunt og være like flink som jeg var før jul. Den 16. Desember da jeg veide meg, hadde jeg gått ned 15 kg siden jeg begynnte i september. I går veide jeg meg igjen og da hadde jeg lagt på meg 3,3 kg. Men jeg synes det er lov å kose seg i julen. Kan ikke sitte å spise knekkebrød mens de andre har deilig julefrokost eller droppe å spise poteter til middagen osv. Men nå er det full skjerpings, og tilbake til smoothies og knekkebrød =)


Jeg starter det nye året med en godteriavtale. Det innebærer at jeg ikke skal spise snop, chips, brus, popcorn, kjeks, søtt bakverk eller nøtter på 100 dager. Jeg er super motivert på dette og tror det skal gå bra! De siste dagene har jeg kost meg med god mat som lasagne


og biff med fløtegratinerte poteter (hjemmelaget).



Det var veldig godt å spise litt mat som jeg har gått i flere mnder og hatt lyst på, men ikke har kunnet spist. Men jeg følte meg også veldig oppblåst, og jeg merket at jeg savnet det sunne kostholdet litt og gledet meg til å komme i gang igjen med hverdagen og sunn mat. Så nå er jeg som sagt kjempe motivert til å fortsette slik som jeg gjorde før jul. I dag blir det kyllingfilèt og grønnsaker til middag =)

Ha en fin mandag!

Stina

3 kommentarer:

  1. Et tips, Stina... ikke gå ned så raskt som du har gjort... da legger du veldig raskt på deg igjen... 15 kg på 2 mndr er altfor mye, selv om jeg forstår at du synes det er flott :) Det anbefales at man går ned 1/2-1 kg pr.uke.... da venner kroppen seg til vektnedgangen, og det er lettere å holde seg der....
    Snakker av erfaring, etter å ha vært på Fatcamp / fedmebehandling i 10 uker :)) Det må livsstilsendring til og ikke slankekur... Det er en grunn til at Grete Roede har tjent seg rik på andres kiloer...
    Lykke til! Klem

    SvarSlett
  2. Kan du legge ut oppskriften på Smootien? :)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset Marit :) Er vel 3 mnder, men er vel kanskje litt mye på 3 mnder også. Får kanskje prøve å roe meg ned litt =)

    Smoothieoppskrift:

    Ca 1 dl mango
    Ca 1 dl jordbær (frosne)
    Litt iskaldt vann (1/2 dl ca)
    1-2 ts sukrin (for at den ikke skal bli så sur)

    Denne synes hvertfall jeg er god, men bruker også appelsin, bringebær og ananas når jeg lager smoothie =)

    SvarSlett