onsdag 14. desember 2011

Dinner for one...

I går hadde jeg lyst til å prøve noe nytt til middag. Jeg har hatt lyst på laks i flere dager nå, så valget falt på ovnsbakt laks med fullkornspasta, pesto og crème fraiche.


Dette trenger du:


Varm opp steikeovnen til 180 grader. Krydre laksefilèten med ønsket krydder. Jeg bruker salt og sitronpepper. Legg fisken i en ildfastform og stek midt i ovnen i ca 20 min.
Mens laksen står i ovnen koker du opp pasta. Sil pastaen og hell den tilbake i pannen. Bland inn 1 beger med crème fraiche, 2 ss med pesto en håndfull ost og litt grillkrydder (eller annet krydder om du ønsker det) 


La det stå og putre i noen minutter mens du rører om. Ferdig.


Dette falt i allefall i smak hos meg, og skal definitivt lages flere ganger =)

Ha en fin onsdag!

Stina

2 kommentarer:

  1. Elsker laks :)
    Elsker pesto :)
    Elsker fullkornpasta :)
    Creme Fraiche er godt :)
    Denne skal jeg prøve :)

    Bon Apetitt!

    SvarSlett
  2. Hihi, ja denne må du prøve =)
    Kan anbefales! ;)

    SvarSlett