fredag 4. november 2011

Stress...

I dag har jeg jobbet seint, så i dag tidlig kunne jeg derfor kjøre ungene på skolen. 
I dag hadde vi egentlig god tid, men den minste i huset er utrolig treig om morningen. Brukte evigheter på å våkne, etter mye mas fra meg sto hun endelig opp og begynnte å kle på seg, men så måtte hun innom badet og sto der og somlet og brukte sikkert 10 min på å børste håret, så kom hun å satt seg ned med frokostbordet. Brukte 10 min på å spise 1 skive. Måtte på do, satt der i en evighet før jeg måtte flette håret hennes. Nå sto allerede de 2 eldste med jakke å sko på i gangen å ventet. Men minstemann fant ikke skoene sine og når vi endelig fant de og var fått de på så kom hun på at hun skulle jo ha utedag, så hun måtte ha på seg boblebukse/skibukse. Av igjen med skoene. På med boblebuksen. Kan du hjelpe med skoene? Det er noe ekkelt nedi her. Har vi hansker? Jeg må ha med 2 par.. På med jakke, hansker å lue. Sekken min står på rommet. Ja, jeg skal hente den hvis du setter deg i bilen. Har du husket å ta matboksen din oppi sekken? Jada. Endelig kom vi oss i bilen og rakk skolen akkurat. 
Jeg kjørte hjem og var klar for å ta meg en time til på puten. Men hva fikk jeg se på kjøkkenbenken? Joda, matboksen til minstemann. Flott... Ut igjen i bilen og drevkjørte ned til skolen for å nå hun før de gikk på utedag. Det gikk fint, men en stressende start på dagen!
Planen var å bare sove en times tid og så stå opp å gjøre noe fornuftig, men den som våknet kl 12.00, det var meg. Men men.
Jeg sto opp og brukte resten av tiden før ungene kom hjem til å kikke litt i noen av julebladene mine. Synes det er så kos å se i de, og så får jeg jo litt inspirasjon til julepynt, fine oppskrifter som jeg får lyst til å teste, tips til hva vi kan lage når vi skal ha juleverksted osv..


Da jeg kom hjem fra jobb, hadde min kjære ryddet så fint og malt litt hadde han også. Så da ble jeg glad.
Håper dere har hatt en fin dag!

Stina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar