søndag 6. november 2011

Julestemning og julepynt-shopping!

Denne helgen har jeg merket at julestemningen har komt snikendes. Det begynnte på fredag da jeg hentet posten og postkassen var stappet med reklameblader fra KID, Tilbords, IKEA, Nille osv.. Med julepynt selvfølgelig. Og i går var Ida og Endre på svømmestevne og Maria i bursdagsbesøk, så da var det kun meg, Christian og Lina igjen her. Da ville Lina se en julefilm (julenatt i blåfjell) og til julefilm måtte hun selvsagt få julebrus. Vi koste oss skikkelig. Og mens hun så film fant jeg frem reklamebladene og satt å bladde i de. Jeg hadde selvsagt lyst på alt, men det går jo ikke... Jeg har tenkt at jeg skal investere i litt ny julepynt i år og jeg synes naturstilen er kjempefin med mye hvitt, tre, kvister osv:


Men samtidig vil jeg også ha litt sølv og selvfølgelig rødt. Julen er rød. Og jeg hadde ikke fått skikkelig julestemning hvis all julepynten var hvit/sølv.. Så litt rødt må til!
MEN.. Jeg lærer av mine feil. Så hvis jeg nå hadde reist ut på julepyntshopping uten noe planlegging på forhånd, så hadde jeg brukt ALT for mye penger. Det er ikke få ganger når jeg har sjekket bankkontoen etter en shoppingrunde at jeg har fått sjokk når jeg ser hvor mye penger jeg egentlig har brukt. For 100 kr der og 150 kr der kan fort bli mye penger tilsammen etter mange buttikker..
Så derfor... Satt jeg et X vedsiden av de tingene i reklamebladene jeg ville ha, skrev alt ned på en liste,


reknet sammen hva det kom til å koste og fjernet det som måtte fjernes siden det ble litt mer penger enn det jeg var tenkt å bruke på julepynt.. Så nå tar jeg med meg listen når jeg skal handle, og så holder jeg meg til det som står der!
Her er noe av det jeg tenker å kjøpe:

Fra Tilbords:
2 slike engler i forskjellige størrelser
Fat 3 etg (ikke akkurat julepynt, men fint å ha julebakst på)

Fra KID interiør:
Disse synes jeg var søte..
Nydelige nostalgiske julestrømper til de søte små <3
En ganske nøytral juleduk.. jeg er ikke fan av duker/gardiner med masse farger og nisser osv..
En "nissetavle" som jeg tenkte å ha på kjøkkenet og kanskje skrive oppskrift på feks kakemenn på..
"GOD JUL" håndkle til kjøkkenet..
Disse var jo fine..

Fra IKEA:
Lyslykter i 2 størrelser som jeg tenkte å ha ute på trappen:
Lysslynge med snøkrystaller..
Små former til å ha hjemmelaget konfekt/karameller i...
Telys-lykt
 "skog" med lys..
Disse lysestakene synes jeg var kjempefine! og jeg har ingen slike lysestaker til stearinlys fra før. kun til kubbelys..
Disse tingene fra Nille kjøpte jeg i forige uke, men jeg vil ha en til engel..



Jeg kommer til å kjøpe mest hvit pynt i år siden jeg har en del rødt fra før av...

I dag er det faktisk bare 3 uker til første søndag i advent!! <3

Stina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar