torsdag 17. november 2011

Dagens middag!

I dag har C og ungene har hatt kjøttkaker til middag, mens jeg lagde meg en supergod rett av svinefilèt og grønnsaker. Jeg tok en pose med Szechuan tomato wok saus (fra Blue Dragon.. Dødsgod!...), hadde den oppi en plastpose, heiv nedi 200 g ytrefilèt av svin, blandet godt og lot det ligge i posen en times tid før jeg stekte det. Når det var ferdig stekte jeg en pose med grønsaksblanding (gjeste-blanding fra coop med gulrot, brokkoli, blomkål og kålrot) og krydret med salt og pepper... slik ble resultatet:


Kanongodt!
I dag er det skikkelig kaldt ute.. bare 1 + grad... 
kanskje det kommer snø snart? Hihi...


 Jeg både gleder og gruer meg til det kommer snø.
Gleder meg fordi at det er fint og koselig og jeg får super julestemning.
Gruer meg fordi at min kjære kjører brøytebil og det betyr mye jobbing på han, både dag og natt.


I fjor f.eks. skulle hele familien min tilbringe julen i en hytte vi hadde lånt på kvamskogen. Alle reiste opp et par dager før jul og vi koste oss skikkelig med kakao, kakemann-baking, aking, lek, brettspill og god mat.. Men hvem kunne ikke komme før kl 16.00 på julaften og måtte gå rett etter frokost 1.juledag? Brøytemannskapet.... Så sånn sett er det veldig kjipt at det skal snø så mye. Den kunne bare komt i begynnelsen av desember og lagt fint helt til januar. Trengte ikke snødd hver dag! Men men, ikke så mye å gjøre med det =) 
Ha en fin kveld!

Stina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar