torsdag 27. oktober 2011

Juleforberedelser

Nå er vi kommet til 27. oktober og det er under 2 mnd igjen til jul.


Jeg merker faktisk at jeg begynner å bli litt småstresset.
Grunnen til det er at i år skal vi være alene i julen. Meg, Christian og ungene. 
Det blir veldig koselig og jeg gleder meg til å feire jul i huset vårt.
Men når sant skal sies så er jeg vant til å komme til duk og dekket bord på julaften. Men i år må jeg altså lage julemiddagen selv og sørge for at huset er shinet og julekoselig. Og så var det det med maten da. Min kjære har laget julemiddag før, og han er sikkert flink og det var sikkert godt, men jeg er livredd for at det ikke skal bli nøyaktig sånn som mamma sin julemiddag.... 
Pinnekjøttet og potetene er vel lett nok, men hva med kålerabistappen? Jeg må nok få mamma sin oppskrift og øve og øve til jeg er fornøyd. 
Så er det jo huset ja som må pyntes og være skikkelig julekoselig, julebakst, jeg tenker at jeg må ha 4-5 sorter,

nydelige håndlagde julekort har jeg kjøpt som må sendes ut, julepresanger må handles, vi må i skogen å finne det perfekte juletreet, hugge det ned og dra det med oss hjem, julekalendere må lages/kjøpes (jeg tror nok det blir det siste).. 
Når det er såpass mye som skal gjøres å huskes på før jul er det vel ikke så rart at vi kvinner begynner allerede i november?


Men selv om det er litt stress med julen er den mest kos og jeg gleder meg veldig! (sikkert mer enn ungene)...


Er det flere enn meg som allerede har begynnt å tenke på juleforberedelser?

Stina 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar