tirsdag 27. september 2011

Vil ha!

Kjelleren vår bruker vi nesten ikke. Det vil si, vi bruker 2 rom; bad og vaskerom. Men det er blandt annet en stor kjellerstue som står tom.
Den har vi planer om å pusse opp snart slik at barna kan være der og se på tv, se på film, spille playstation, leke osv.. og så får vi stuen oppe for oss selv, pluss at det blir mindre rot der :) Så da tenkte jeg å flytte ned en del av de møblene vi har i stuen nå, og heller kjøpe nytt til å ha oppe.
Sofaen f.eks er en mono modulsofa fra living. Den hadde jeg med meg når jeg flyttet inn hit, men etter halvannet år med 3 unger og 1 pus, er den ikke så fin lenger og trekket begynner å bli utslitt etter vasking og kan ikke vaskes så mye mer. Sofabordet har også fått noen hakk og riper.. Sofa og sofabord:



Jeg har også hatt røde puter, lys, bilder osv i mange år nå og har lyst til å bytte ut med en annen farge. Derfor går alt det røde ned i kjellerstuen, mens jeg tenker at jeg vil ha en mintgrønn farge oppe:


Denne fargen er kanskje litt mer turkis enn jeg ser for meg. Jeg tenkte en litt gråere farge. På en måte :P Så da har jeg leitet litt på nettet og i reklameaviser etter ting i den fargen.. Jeg fant dette:



(Fargen kom ikke så godt frem på bildet) Vase og stripete pute fra living. Jeg har også sett en fin rund pute i samme farge fra møbelringen og et par andre vaser og pynteting på living. Så må jeg jo selvfølgelig finne noen kubbelys også og kanskje et bilde.
Jeg har egentlig lyst til å male stuen oppe i samme farge som jeg tenkte å male nede, men det er ikke så lenge siden vi malte stuen, så det spørst om min kjære går med på det (kanskje hvis jeg tar meg av malingen....?)
Jeg syns denne fargen er veldig fin, og tror det blir den:




Siden sofaen skal ned i kjellerstuen må vi jo ha ny oppe. Den sofaen vi har nå har veldig mange puter, og det er ikke så lett å få de til å ligge sånn som jeg vil med 4 andre personer i huset som ligger å vrir å makker seg oppi der og jeg bruker derfor mye tid på å fikse og ordne på de, noe som er veldig kjedelig og det varer ikke særlig lenge heller.
Derfor tenkte jeg at jeg vil ha en annerledes sofa denne gangen, med mindre puter å dill som jeg må ordne på. Favoritten for øyeblikket er denne:


 

 Ektorp 3 + 2 seter fra IKEA. Og så vil jeg ha dette sofabordet fra Living:


Siden stuen vår er veldig stor tenker jeg at vi sikkert har plass til en stol også. Feks denne:


Denne muren med peisen har jeg nå klart å overtale C til at vi skal male hvit. Det blir bra.


Her er noen flere ting jeg "må" ha:

Godt og mykt hvitt pledd.


Trollhassel.. Kjempe stilig!

Trebrett til kubbelys..


Hvite lykter..

 Kurv til å ha alle interiørblader o.l. oppi..


Lyshus i sink. Tøffe!

Skåler med skrift i grå og hvit fra Bruka..

Så har jeg veldig lyst på en lysekrone eller en lampe med litt "bling" over spisebordet som f.eks denne:





Men jeg har vel egentlig fått beskjed om at det kan jeg drite i.. Så vi får se etter litt spørring og masing om jeg kanskje får viljen min allikevel... ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar